1. ročník, 2. ročník, 3. ročník, Iné

pondelok 10. augusta 2015

JLF UK Martin

Viete, ako spoznáte medika z Martina?
.
.
.

On vám to povie.


Tak, trošičku hejtu na úvod som si nemohol odpustiť, a teraz vážne. A objektívne! ... klamem, nebude to príliš vážne a už vôbec nie objektívne. Akoby aj mohlo, veď študujem v Bratislave, som drzý a myslím si, že na Slovensku je to najlepšia škola (toľká výhra), a ak si náhodou odskočím zo zákopovej vojny so SZU, prvý na muške je pochopiteľne Martin.

Skôr ako sa pustím do bezhlavého ohovárania a do nezmyselného dokazovania si, ktorá škola je lepšia, tu je moja drobná skúsenosť s touto fuckultou:
Okrem Bratislavy som si podával prihlášku práve do Martina, keď som zavrhol Brno - pre mňa je to príliš blízko, aby sa tam oplatilo zostať a nechodiť domov a príliš ďaleko, aby som tam dochádzal, resp. odtiaľ chodieval domov. A navyše predsieni hovoria síň, panve kyčel a celkovo by som ich anatomické názvoslovie neprežil bez toho, aby ma nevyhodili kvôli smiechu na každej kapitole. Zároveň som sa riadil veľmi dobrou radou, ktorú mi raz dala naša stredoškolská chemikárka, a to v rámci prijímačiek sústrediť sa len na jednu vysokú školu a poriadne - u mňa to bola LF UK v Bratislave.

LF v Martine sa mi od momentu, kedy som o nej prvýkrát počul, zdala nejaká divná. A stále sa mi aj zdá. Bratislava mala prípravný kurz, ktorý bez mesiaca trval pol roka. Martin mal prípravný kurz, ktorý trval asi tri dni. O tom v BA som už hovoril. V Martine som na kurze, alebo teda skôr rýchlokurze, nebol, takže všetky nasledujúce informácie sú v kvalitatívnom intervale z druhej ruky až po protézu predlaktia (tým sa budem snažiť vyhnúť) - preto si vyhradzujem právo byť plne neobjektívny, úplne mimo a full of shit.
Mojou rečníckou otázkou je: Čo sa dá reálne stihnúť za tri dni? Akurát tak vstať z mŕtvych, ale určite nie naučiť sa niečo, čo by pomohlo na prijímačkách. Počul som rôzne veci - od mechanického čítania okruhov, ktoré môžu byť na teste (to prišlo aj každému uchádzačovi poštou), cez prejdenie stredoškolskej biológie a chémie rýchlosťou šinkansenu, rátanie nejakých príkladov  až po ukazovanie presných otázok, ktoré boli na teste (nie všetky, len štipku). Každopádne som ani na chvíľu neoľutoval, že som radšej tie tri dni zabil úplne inou, za to rovnako nezmyselnou činnosťou ako touto.

Zaujímavý bol aj priebeh samotných prijímačiek. Ono hlavný bod je vzbudiť dojem, ako to tam všetko prebieha veľmi spravodlivo, ale aj tak mi minimálne polovica z ich opatrení prišla neefektívna a zbytočná. V pozvánkovom liste sa hovorí o laickej komisií, pozostávajúcej z rodičov uchádzačov, ktorí ako nezávislí pozorovatelia budú dohliadať na celý priebeh prijímačiek, aby sa náhodou nepodvádzalo. Znie to fuckt kúl, keď to človek prvýkrát číta, nadobudne pocit, že tam bude zastúpený aj obyčajný ľud a je to teda spravodlivé, ale s odstupom času... Čo je to za sprostosť? Ako môžu byť rodičia detí, ktoré v ten deň robia prijímačky, nezávislí, objektívni pozorovatelia? A k tomu, predstavte si to sklamanie, keď prídu nažhavení vidiečania z juhu na miesto činu a ono je už tá laická komisia rodičov dávno vybraná! Škandál. A nemyslite si, že som si nevšimol, ako cez test žmurkáte na svoje decká, bitches...

Test sa písal v ich Veľkej posluchárni, ktorá vyzerala lepšie ako novozámocká kinosála, až som si chvíľu myslel, že som netrafil do správnej budovy. V našej bratislavskej Veľkej posluchárni sa konalo prvé stretnutie študentov vôbec v 1989 predtým, ako sa išlo štrngnúť kľúčikmi. No a čo, že tam odvtedy nikto ani neutrel prach, nie to ešte vymenil nejaké zariadenie? To je história, vážení! Čo sa udialo v tých pohodlných nóbl luxusných kresielkach v Martine, hm? Hm?

K priebehu prijímačiek už len toľko, že sa čudujem, že pri každom východe nestáli bezkrkí ochrancovia tiel, že každý nemusel svoj test podpísať vlastnou krvou a pri jeho vyhodnocovaní poskytnúť vzorku na porovnanie, a že sme neurobili niečo na štýl konkláve, pekne pod zámkom, len s ohňostrojom na záver, nech sme lepší ako nejaká trápna Sixtínska kaplnka vo Vatikáne, veď sme v Martine!!! Aspoň, že to tam celé riadila taká šumná deva...

Ešte pred testom sme dostali 4 nálepky s čiarovým kódom - jeden sa lepí na test, druhý si nespomínam, tretí si asi môžete nalepiť na čelo a podľa štvrtého si doma pozeráte výsledky. Všetky tie snahy o maximálnu spravodlivosť sa mi zdali maximálne neefektívne  najmä preto, že prídete domov a na internete si pozriete podľa tohto vášho čiarového kódu váš výsledok. To je všetko, čo máte - jedno číslo na nejakej stránke, váš počet bodov (u nás vidíte všetky body všetkých, počas všetkých prijímačkových dní a spätne máte možnosť nahliadnuť do vášho testu, aby ste si mohli zvyšok prázdnin búchať o hlavu tupý predmet, v Martine - nope). Aby som neklamal, mám pocit, že tam ešte bolo, koľko bodov som získal z bio a koľko z chémie. Vôbec netvrdím, že to tak je, naopak veľmi dúfam, že to tak nikdy nebolo a ani nebude, ale je niečo jednoduchšie, ako v systéme podobnom AIS prepísať nejaké jedno číslo, znamenajúc počet bodov, ak by ten, kto ho tam zadáva, chcel? Opakujem, netvrdím, že to tak je, len mi to príde paradoxné, aký cirkus sa robí počas samotných prijímačiek a akým spôsobom sú následne vyhodnotené. Paradoxné preto, lebo u nás dostanete fixku, test, tvrdú stoličku, jedno veľa šťastia a aj tak máte v konečnom dôsledku oveľa viac informácií a možností (resp. fakt, že tie info a možnosti vôbec sú) ako dokázať, že ten test, resp. jeho hodnotenie bolo spravodlivé. Takže ako som povedal - divné.

Teraz niečo k samotnému testu. Ďalšia vec, ktorá mi príde úplne divná a svojim spôsobom aj nespravodlivá, je pomer jednotlivých otázok z daných celkov. Chémiu si nepamätám, ale na biológii mám potvrdené aj od iných, že jednotlivé testy boli vyslovene zamerané (väčšinou svojich otázok) na nejaký celok. Nejaké dievčatá vedľa mňa nariekali, že tam mali samé zvieratá a nič z toho nevedeli. Iní vraveli, že tam mali zväčša ľudské telo. A potom určitá skupina chudákov, do ktorej som sa hrdo začlenil, mala väčšinu z botaniky. Netvrdím, že otázky zo zvierat alebo ľudského tela boli náročnosťou jednoduchšie a že tam neboli úrovňou rovnaké sprostosti. Pre mňa osobne by aj tak boli lepšie tie ostatné dva celky, pretože aj na maturitu som vedel lepšie zvieratká a ľudské telo ako botaniku (a vytiahol botaniku, ha-ha-ha). Jediným drobným šťastím (celkovo) bolo, že naša stredoškolská učiteľka biológie, inak najlepšia stredoškolská učiteľka ever (pôvodom z Bratislavy, nech sme kompletní), nám vždy dávala aj latinské názvy všetkého a svojho času som si ich aj celkom pamätal. Otázky sa pohybovali od jednoduchých až po také, kde boli zadania v latinčine a následne všetky možnosti ako odpovede v latinčine (nie, to nebol ten prípad, kedy by mi nejaké latinské názvy, ktoré som ovládal, pomohli).

Oproti Bratislave sa môže zdať, že v Martine je z tých štyroch, či piatich možností vždy správna len jedna, a teda je to aspoň v tomto jednoduchšie, keďže v Bratislave môže byť správna žiadna až všetky. FALSE! MYTH!! BULLSHIT!!! Aj ja som si to myslel a keďže som sa o Martin vôbec nezaujímal a nemal som v podstate žiadne info, až na teste som zbadal, že to tak vôbec nie je. Teda, ono vždy je správna práve jedna odpoveď  - za jedným písmenkom, ale pri väčšine otázok je aj tak ako posledná možnosť "Správne sú odpovede a aj c" ; "Správne sú odpovede a, b aj c" ; "Správne sú všetky odpovede" ; "Ani jedna odpoveď nie je správna" - a teda je to presne to isté, čo v Bratislave, len je to mierne zákerne schované. 

Záverom subjektívne podaných relatívne objektívnych informácií by som už len dodal, že osobne mi chýbalo nejakých 10 bodov, čo je celkom dobrý výsledok na to, že na tieto prijímačky som sa nepripravoval a išiel tam úplne na blank len s tým, čo viem do BA a na to, aký som mal test (pre mňa rozhodne nie ten najlepší). Sústredil som sa celý čas na Bratislavu a Martin bol pre mňa viac-menej (viac viac ako menej) generálka, 2 dni pred ostrou, v BA. Tam to vyšlo s prehľadom, a aj keby ma prijmú do Martina, aj tak idem do Bratislavy. Prečo?

Poloha Martina pre mnohých, aj pre mňa, je ako dedinka Ráztoky (pozor, nie Rázsochy - to je klenot našej Bratislavy!) z Urbanovho Živého bitchu - "pánubohu za chrbtom". Pre polohu samotnej fakulty to platí minimálne dvojnásobne. 
Osobne by mi cesta z mesta menom Nové Zámky (za predpokladu, že zanedbáme cestu z mojej obce, ktorá je často krát dlhšia, ako cesta do Bratislavy, ale to je o inom) do Martina trvala od 4 do 6 a viac hodín, pričom by som musel vystriedať minimálne jeden autobus a jeden vlak, 4 vlaky v 4 mestách a podobne. Pri presnosti meškania našej dopravy si nechcem predstaviť reálny čas takejto cesty. Na druhej strane v Bratislave som bez jedinej zastávky jediného écéčka (o ktorom Martin ani nechyruje -ha ha) maximálne za hodinu, a aj to dosť mešká. Trošku rozdiel, a keďže nemusím proces cestovania, v mojom prípade je to jednoznačne Bratislava FTW!

_________

Táááák a teraz sľúbený hejt, trolling a iné anglicky dobre znejúce slová:

Fakt: Jesseniova lekárska fakulta v Martine Univerzity Komenského - "je jednou z trinástich fakúlt Univerzity Komenského v Bratislave" - Hmm, takže je to len pobočka našej (hlavnej) školy? Detašované pracovisko? Ha! Ha! Ha! Chi! Chi! Chi! Cho! Cho! Cho! Cho! 

Veľmi sa mi páči, ako Martin každoročne stúpa do neba s nejakou fraškou, tééda, nejakou fancy tabuľkou, kde je vyhlásený ako tá najlepšia medicína v galaxií!!! Nie? Tak na planéte!! Ani to nie? Ale veď to tak znie... OK, tak na Slovensku. K tomu sa dá okrem toho, že je to v podstate nulový úspech, povedať veľa, jeden z príkladov môže byť:
Ak niekde vo svete, ďalej ako u Pepíkov a iných krajín okolo, poviete Bratislava, 7 ľudí z 10 netuší, kde to je, jeden človek má tip, kde by to v tej Ázií asi tak mohlo byť, jeden Američan povie "Yeah, yeah, Czechoslovakia" a jeden človek reálne vie, kde to je. Ak poviete vo svete Martin  - Chris Martin? To je ten z Coldplayu. Ricky Martin? Livin' la vida loca! Aston Martin? Bond. James Bond. Už to mám, George Martin! Piaty Beatle! ... väčšina vecí nie je stopercentná, ale táto je - nikto vám nepovie: "Jasné, to je to malé mesto na severe Slovenska. Tam si chodil na medicínu? Wáááu." - takže toľko k tomu a k tomu, ako je napríklad z tohto hľadiska šumafuk, či študujete v Martine, v Košiciach alebo v Bratislave. Každopádne vám túto pýchu, kolegovia milí, nikto neberie. Je to síce úplne k ničomu, ale o to lepšie sa s tým oháňa. :-)

Ďalšou vecičkou, s ktorou sa Martinovia a Martiny pýšia je, aké majú moderné vybavenie, všetko nové, moderné, nové učebné pomôcky na prax, moderné učebne, pričom hlavne netreba zabúdať na slová nové a moderné. Nie už tak populárnym faktom je, že Martin je (ak porovnávame) prosté mestečko v strede ničoho a môže si to teda všetko, okrem iného z eurofondov, pekne dovoliť. Na druhej strane Bratislava je mesto hlavné a má okrem neporovnateľne väčšej túžby tie peniaze rozkradnúť aj ďalších milión výdavkov, kam tie peniaze proste musia ísť. Niečo podobné je napríklad Brno v Čechách. A ten fakt, že máte najlepšie vybavenie na Slovensku vám jednak nikto neberie a jednak v európskom (o svetovom ani nehovorím) meradle je to stále čajové. Navyše jeden by sa čudoval, ale nemať na fakulte takmer žiadne moderné vybavenie môže byť z určitého hľadiska paradoxne výhodou, kým mať všetko ako na podnose môže byť neskôr, paradoxne, nevýhodou...

Z môjho pohľadu je teda úplne jedno, či študujete v Bratislave, v Martine alebo v Košiciach. Dôležité je, čo si z toho človek odnesie, čo (a či) si odniesť dokáže a teda to závisí z vysokého percenta na samotnom študentovi. Všetko sa aj tak ukáže až po tých šiestich rokoch a všetko bude závisieť len na nás, nie na tom, či sme študovali tu alebo tam.

A ešte na záver, nech máme mikróby v praxi  už od prvého ročníka v podobe plesní, nech nám zateká a nech máme prístroje z čias, keď bol ešte Leninov dedko malý, ale hádajte, na ktorej fakulte sa nachádza (naj)viac kapacít v jednotlivých odboroch? Dám vám nápovedu - na našej.  

UPOZORNENIE: Tento výrobok môže obsahovať stopové prvky irónie, sarkazmu, zákerné a prízemné polopravdy a zámerné tvrdenia, ktoré majú potenciál nahnevať určitú cieľovú skupinu. Damn, toto malo byť asi na začiatku... Čo už, ak by sa pri jeho čítaní cítil niekto urazený, prípadne má nižší kmitočet (prípadne oboje), tým lepšie. Každopádne netreba brať všetko príliš vážne. ;-)

49 komentárov:

  1. Sám som robil príjmačky v Martine a môžem zodpovedne prehlásiť, že moje pocity sa až nápadne podobali tým, ktoré ste opisovali. V Martine- všetko tip top, regulérne, spravodlivé. Výsledky na internete- zavádzajúce a nejasné. Aj keď samotné štúdium by možno bolo o niečom inom, neviem. V každom prípade super článok a tie stopy irónie boli na tom to najlepšie!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak je to nápadne podobné, ja musím teda prehlásiť, že si tu nevypisujem sám komentáre ako anonymný. A ďakujem!

      Odstrániť
  2. Toto je skvelé na prečistenie slzných kanálikov citovo nebolestivým spôsobom :D Like na 2. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Toto bude niekto z Bratislavy... Hmm, 2:38 ráno, kto by to asi tak mohol byť? Ale ďakujem, anonymná. :)

      Odstrániť
  3. Tvoj blog ma držal nad vodou tesne pred prijímačkami, keď už som nevedela čo so sebou a ako si mám oddýchnuť - za to veľmi pekne ďakujem ;)
    Od septembra nastupujem na 2.LF do Prahy, a tento článok mi ju trošku pripomenul - vymýšľanie s čiarovými kódmi na prijímačkách, keď už som nevedela čo kam nalepiť a kedy, a tiež to motolácke -nejlepšia fakulta vo vesmíre!! - ale úprimne sa teším a verím že tá fakulta bude naozaj (aspoň pre mňa:) tá najlepšia!
    A tiež som počula podobný vtip ako na začiatku tohoto článku o dvojke, takže som faakt zvedavá. Mám pocit že každá fakulta musí mať spravodlivý príjem "vlastenectva".
    Pekne pokračuj v písaní článkov a povzbudzovaní;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Konečne niekto neanonymný, za to ďakujem ja. A som rád, že pomohlo. :-) 2. LF? Ty voleee. Tá to má aspoň z časti opodstatnené, keďže v rámci Česka a Slovenska určite najlepšia je a Praha ako taká je známa. Držím palce. :-)

      Odstrániť
  4. MT je hlavne rodinná fakulta.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Povedal by som, že je to hlavne lekárska fakulta, ale môže byť aj toto. Každopádne jej to nikto neberie.

      Odstrániť
  5. "lebo blava je najvác"
    Co, uz si prekusol to, ze ta do MT nevzali?
    Btw Martin nemoze za to, ze byvas v Madarskej riti. Stoji u nas Regiojet ak si si nevsimol. Ahaaaaaa sak ty nevies co je Regiojet. Pardon.
    A nevedela som, ze deticky, ktore chceli ist do BA, potrebuju patmesacne doucovanie, a nevedia sa naucit na prijimacky same tritisíc zozbieranych a vypracovanych jednoduchych otazok. Kriste. Tak to moja mienka o vas este viac klesla.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. "lebo Blava je vodný tok," nevzdelaná Martinka.

      ... už som si myslel, že to nepríde, ale predsa len máme nášho výhercu v kategórii "nízkofrekvenční"! Ďakujem za účasť, srdečne gratulujem k životnému úspechu a cenu vo forme neúprimného, ale zato o to dôraznejšieho "je mi ťa ľúto" si môžeš vyzdvihnúť v ktorejkoľvek pobočke Klubu pribrzdených osobností, ktorého motto je "Aj takých berie MHD" (bohužiaľ aj tá bratislavská), kde už ťa vrelo očakávajú.
      Nie, ešte som to neprekusol, nevidíš snáď, že si to musím kompenzovať článkami, ako je tento? A bojím sa, že ma to bude trápiť navždy. OMG, čo si počnem? :(
      Btw, asi si si to poplietla, drahý anonym, ale nie, nie, to naša maďarská riť nemôže za to, že Martin je v turieckej riti, ktorá je neporovnateľne väčšia ako tá naša sexy riťka, aj keď podľa gramatiky by som povedal, že z tej maďarskej si práve ty. Čo to? Regiojet? Jet?! To ako na tej trase premáva stíhačka? Wááu. Pre tú diaľku sa ani nečudujem a aspoň konečne chápem, prečo je ten doteraz pre mňa úplne neznámy redžiodžet taký drahý. Zrazu to celé dáva zmysel, fuckt ďakujem!
      Mám pocit, že je toho ešte stráášne veľa, čo nevieš a toto by ťa malo trápiť z toho všetkého najmenej. Z tohto tvrdenia sa dá vyvodiť len to, že buď si tie otázky v živote nevidela a nevieš, o čom trepeš, alebo bohužiaľ nie každý je taký geniálny ako ty (a stačí mu trojdňové "doučovanie"). A keďže sa súdiac z tvojho komentáru pohybuješ na opačnej strane stupnici od "geniálny", aspoň si niečo naštuduj predtým, ako o tom začneš fundovane trepať. Ježiš Nazaretský. Tvoju mienku mám ja, celé povodie rieky Dunaj a priľahlé územné oblasti v rekte tak hlboko, že až pôsobí prekancerózne. Tak, ako celý tvoj komentár.

      PS: Ako anonymovi sa kričí najľahšie, všakže?

      V dokonalej neúcte,
      nafúkaný "Bratislavčan".

      Odstrániť
  6. Odpadla som :D Tento rok som bola v Martine na prijímačkách ja, môžem potvrdiť, že na tom, čo bolo popísané vyššie v článku sa niiič nezmenilo. :) Cirkus okolo celej ceremónie a pochybné výsledky z testu z botaniky. Počkať.. vlastne niečo sa predsa zmenilo... pridali nám do otázok 2 možnosti navyše (nehovoriac o tom, že čas na vypracovanie zostal rovnaký v porovnaní s minulými rokmi). Ďalšia vec, o ktorej si dovolím pochybovať je, slečna, tvoja úroveň, ktorá mi tak trochu nejde dokopy s úrovňou na akej boli postavené prijímacie testy na vašej fakulte v Martine. Hmm...
    Poznám ľudí aj na Jesseniovej aj na tej našej "blaváckej" a môžem povedať, že vedomosťami sme na tom rovnako.
    V Martine je však "teplúčko", odtiaľ sa nevyhadzuje ;). Tu musí človek dokázať, že na to má a snažiť sa.
    Pozdravujem do Martina. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Máš dosť milné predstavy o Martine, dosť detinské. To že fakulta je v Martine, nie je žiadny hendikep, skôr pozitívum - kľud na osobný rozvoj, rozvoj vedy, aj v meste sa dá kultúrne vyžiť, veď Martin ako dobre vieš bol už v minulosti centrom, skôr ako Bratislava. Osobne z mojich skúseností si dovolím tvrdiť že lekári pedagógovia sú tu kvalitní, profesionálni v tom čo robia a hodnotenia fakúlt nevychádzajú predsa len z materiálneho vybavenia fakulty. Určite by som si nedovolil takéto slová aké ty adresuješ na Martinskú fakultu povedať o Bratislavskej, pokiaľ nemáš skúsenosť. S nálepkami? Koľko máš rokov? 15? A stále ťa rozčuľujú nálepky aj keď si už dospelý? Zamysleniahodné. Opatrenia okolo príjmačok boli vytvorené práve z takýchto mylných podozrení o rodinkárstve... Kvalita lekára vychádzajúceho z fakulty je len na každom z nás, koľko si so sebou zoberie do praxe, kde nenávisť a roztržky nemajú miesto, kde prvoradé bude spolupracovať, bez ohľadu akú alma mater máš, pamätaj, že to nebudeš/nemal by si robiť pre prestíž ale pre druhých - chorých.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Treba si ten článok prečítať pokojne aj viackrát a pochopiť, čo chce ním byť povedané okrem hejtu na odľahčenie. Osobný rozvoj je svojim spôsobom všade, rozvoj vedy do určitej miery tiež, kultúrne sa dá vyžiť v každom meste. Rokov mám bez deviatich už 30 a stále ma rozčuľujú veci, ktoré nemajú zmysel a ľudia ich aj tak robia, a to som sa aj zamyslel. Ku zvyšku, presne takýto preslov som mal presne v tomto článku aj ja vyššie, asi ti to ušlo, nevadí. Tá posledná veta sa ti sem asi zamiešala z iného komentára, dúfam že nie k môjmu blogu.

      Odstrániť
  8. Nechápem, prečo vyvolávať takúto rivalitu medzi budúcimi kolegami. Na pracoviskách sa stretneme, či chceme alebo nie. Mali by sme komunitu lekárov udržiavať a nie ju podnecovať ku hádkam a nenávisti. Každý si má možnosť vybrať fakultu, na ktorej chce študovať. Aj Martin ako fakulta a mesto majú svoje výhody a nevýhody rovnako ako Bratislava. Prečo, keď si taký objektívny, nepovieš aj výhody ? Objektívny pisateľ by sa mal zamerať na obidve stránky. Ty si tu vykreslil Martin v úplne najhoršom svetle. Tak sa pozrime aj na to dobré, čo tu je a čo tu máme. Mesto je malé, ale všade je blízko. Za 20 min sa človek dostane do školy prechádzkovým tempom pešo. Je nás 8 v skupine, čo tiež nie je na škodu, keďže sa nám majú čas venovať viac. Kontakt s pedagógmi je bližší, nie sme tu len číslo, ktoré vyletí najbližšie zo školy. Tu sa sito robí už na príjmačkách, keďže sa vopred nezverejňujú. Nepotrebujú nám míňať rok dva zo života len na to, aby sa nás potom zbavili. My nepovažujeme za výhodu splesnivené rohy miestností alebo komunistické vybavenie. To podľa mňa nikde na svete neposúva medika dopredu.Ďalšou výhodou je, že každý má právo na ubytovanie na intráku. Nemusíme sa báť, že keď sme 40 min od Martina nedostaneme ho, len preto, že pre nás neostalo miesto. Je zrekonštruovaný, izby sú čisté a okná dokonca tesnia a dajú sa aj otvoriť. Každý sa tu každému slušne pozdraví, vrátnici nás poznajú po mene. To, že je tu horší prístup ako do Bratislavy je hádam logické, nie je to predsa hlavné mesto. To, že sa tu buduje tiež nie je zlé, nové priestory na výučbu, v ktorých sa alergici nedusia výparmi z plesnivých stien...nevidím na tom nič zlé.
    Zaujímavé je, že na Martinský fonendoskop, každoročne organizovaná akcia sa prihlasujú aj študenti z Bratislavy. Na čo sem chodíte, keď je tu všetko tak hrozné?
    Kapacity sú aj tu: prof. Plank, prof. Adamicová, prof. Čalkovská atď.
    Je to tu určite demokratickejšie ako v Bratislave: môžeme si napríklad vybrať skúšajúceho, ktorý nám vyhovuje. Nie že príde Ti niekto, koho si možno nikdy nevidel.
    A keď sme najlepšia fakulta na Slovensku? Prečo by sme sa mali za to hanbiť a skloniť hlavu len preto, že nie sme v hlavnom meste ? My sme samostatná fakulta nie len pobočka. Máme vlastné pravidlá, ktoré sa nie vždy zhodujú s tými z LF. Peniaze sa investujú tam, kde majú byť a to aj vidno. A to, že u vás sa nebuduje, nerenovuje a nemodernizuje nie je náš problém. A to, že ľudia zo sveta poznajú Bratislavu ako mesto...nebolo by trocha trapne, keby niekto nevedel aspoň hlavné mesto Slovenska, keď o ňom už nič iné nevedia? To nie je o fantastickej fakulte, len o jej umiestnení.
    A na záver..Na každom kroku vidno nevraživosť medzi lekármi a my nimi ešte ani nie sme a už budeme proti sebe zbrojiť ? Inteligencia národa a toto chceš riešiť ? Veď sú to len Tvoje nepodložené domnienky a pravdepodobne frustrácia ťa práve položili do pozície, kedy patríš práve medzi tých budúcich lekárov, ktorí nemajú o kolegialite ani páru..Iba toľko..smutné

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Amen. Prvé slovo tvojho komentára a bodka za ním by úplne stačilo - áno, nechápeš, minimálne z tohoto tu vôbec nič. Keď som taký objektívny? Objektívny pisateľ? Nie som ani objektívny, ani pisateľ, čítal si to vôbec alebo ti len kamoš dal alarm info, že nejaký blbec z bratislavskej LF urazil vašu milovanú fuckultu a svoje pobúrenie si sem prišiel bezmyšlienkovito vyvracať do komentára? Lebo tak to pôsobí, snáď ti je aspoň lepšie.
      Tak sme sa pozreli na to dobré, čo tam máte. Nič, čo by sme nevedeli doteraz, zároveň nič prevratné a na to, ako si viete otvoriť okno na internáte sa ani neunúvam reagovať, keďže nemám potrebu sa emočne napnúť nad nezmyselnými rečami. Je pravda, že bez Martinského fonendoskopu nedokážeme žiť, ale stále rozmýšľam, kde som to len napísal, ako je tam všetko hrozné? Hmm... Už to mám - nikde. Že je to tam demokratickejšie je najväčšia výhra zo všetkého, hlavne ak je demokracia zlý systém. Zvyšný odsek je len búchanie si do sterna o tom, akú máš pravdu, takže tiež nemá zmysel reagovať.
      A na záver.. Kým niečo nechápeš, radšej na to nereaguj (konkrétne tento celý článok a tvoj následný komentár, ak by nedocvaklo). Môže sa totiž stať taká nehorázna situácia, že nebudeš vystupovať anonymne a bude to dosť trapas. A vďaka za psychologickú analýzu a pohľad do mojej budúcnosti, bisťu, teba je na medicíne škoda.. Iba toľko.. trápne.

      Odstrániť
  9. Pekný deň kolegyne,kolegovia,
    na začiatok sa patrí predstaviť,tak sa predstavím, SOM ŠTUDENT Z MARTINA :D, kedže nemám účet budem tu vystupovať ako anonym, ale moje meno je Ivan Majling. Myslím si,že sa nemusíme hanbiť za svoje názory. Po prečítaní Vašeho blogu, každému kto má tu smolu študovať v detašovanom pracovisku LF UK BA, oficiálne,že Jesseniova lekárska fakulta, preblesnú hlavou nadávky na Blaaavu. Aj mne...po opadnutí prvého hnevu, prediskutovaní pri cige so všetkými čo to už čítali, sa človek začne na to pozerať inak. Zistí,že veď aj v tej Blave pozná mnoho medikov....a že vlastne to ani nie sú takí zlí ľudia....no ale vrchlom všetkého je, že ich dokonca trápia rovnaké problémy ako aj nás...málo praktickej výučby,zastaralé informácie,nedostatok knižiek...dokonca medické kluby spolu organizujú akcie...zvláštne....aha to asi robí tá malá skupinka budúcich kolegov, ktorí sú tak prízemní že raz chcú pracovať v tíme v prospech zdravia pacienta...chudáci
    A tak milí spolužiaci o pár chvíľ kolegovia z LF UK, SZU, KE, ktorí ste na tej istej strane rieky ako my chudáci martinčania, že po nie úplne najľahšom štúdiu, v nie najlepších podmienkach, dáme svoju kožu na trh v slovenských nemocniciach,aby sme mohli pomáhať ako najlepšie vieme. Prajem Vám veľa síl do učenia, skúškové sa blíži, a onedlho keď sa stretneme na pracoviskách, kongresoch nám prajem všetkým tú zdravú rivalitu ktorá posúva ľudstvo vpred a čo najmenej nenávisti a intríg vo Vašom okolí. Pôvodne som chcel napísať aj nejaké fakty ohľadom tých nezmyslov o prijímačkách, vybavení fakulty a podobne, ale myslím si,že tí ktorí sa pozerajú na tento blog ako ja, nepotrebujú nič vysvetľovať a tí ktorí by to predsa len potrebovali, napíšte mi rád vysvetlím. S pozdravom Váš čitateľ

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pekný deň,
      opäť nechápem, prečo by mal mať niekto potrebu nadávať na tú úbohú rieku... Wau, to akože moje výplody sa už prediskutovávajú medzi ľuďmi? Cool (bez irónie). S tým zistením nemôžem viac súhlasiť. Total mindblow môže byť, že som jedným z mála tých prízemných chudákov, ktorý je členom medického klubu, organizuje akcie (a kamoší sa s rovnakými ľuďmi z celého SR, dokonca aj z Martina!), nie je mu jedno,čo 99% študentom je a snaží sa zlepšiť, čo sa dá.
      Snáď konečne niekto (z Martina) ten článok pochopil a nie je to len ploché a bezpredmetné stavanie sa nad vec s uhladenou formou textu. Ja zase na požiadanie vysvetlím čokoľvek, čo nejakým spôsobom urazilo, dotklo sa dušičky, nebolo pochopené, prieči sa svetonázoru a pod.
      Všetko dobré aj tebe. S pozdravom, autor tohoto tu.

      Odstrániť
  10. Vzhľadom na narastajúcu vlnu pobúrenia z nemenovaného mesta menom Martin chcem skôr, ako prerastie do tsunami, čestne prehlásiť (papier podpíšem na požiadanie dodatočne), že vďaka tej vyššie spomínanej úžasnej demokracii má právo si každý povedať a písať, čo len chce, a ak sa to niekomu nepáči, nikto vás to predsa nenúti čítať. Reagovať už vôbec nie. Stále existuje to čarovné Ctrl+w. Sľubujem, že nebudem plakať schúlený v rohu izby, že som prišiel o pár čitateľov. Ok, možno chvíľku, ale ja sa z toho dostanem. Peace.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Drahý Juraj.
    Neviem prečo, ale myslím si, že tento článok na Tvojom blogu dlho nepobudne, lebo väčšina z nás, Martinčanov, ododnes bude poznať tvoje meno. Takže len toľko Ti poviem, neser si nabudúce do medickej papuľky (cavum oris medica), prečítaj si celý tvoj článok a potom sa vyjadruj na tému: Kde tu vidíme hejt na JLFuck?
    Dúfam, že na Tvoje alergické rinitídy s plesňami v etiológii nepoužívaš veľa alfa1sympatomimetík, pretože Ti očividne spôsobili hypertrofiu sliznice nosa a nafúknutú hlavu a reči. Či to bude prechodným pobytom v našom hlavnom meste? Neviem.
    To, že sa v tejto neskoršej hodine prestávaš biť do pŕs a uvedomuješ si že si zjavne pochybil je len ok, veď čo o živote môže vedieť 21 ročný človiečik v tomto veľkom svete? Aj Ty sa musíš poučiť a dvakrát rozmýšľať tam, kde treba rezať.
    P.S. nie si sám na svete hejter, bejby. Ale tiež mám kamošov z LF UK a nie všetci ste takí špatní, preto svoje hejty nebudem zovšeobecňovať.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ahoj kolega, dovol mi popriat ti uprimnu sustrast ze si neuspel na teste na ktory si sa nepripravoval. Nehnevaj sa ale pokial mas problem akceptovat cesku terminologiu a ucit sa celu stredoskolsku biologiu vratane botaniky pokial je to v oficialnych osnovach /ktore ti martinski fasisti tak hanebne mechanicky predcitavaju na svojich pripravnych kurzoch/ tak ti zelam vo svojom studiu vela stastia. Dufam ze u vas v BA aj NZ je tento tvoj prispevok minimalne tak popularny ako tu a ze sa za teba tvoji kolegovia a kamarati uz dostatocne hanbia lebo mne bolo trapne docitat to do konca. A to nehodnotim len ako vytvor mozno buduceho kolegu - medika ale u mna by toto nepreslo ani len ako vytvor akehokolvek dospeleho cloveka s ukoncenym stredoskolskym vzdelanim /podmienka ucasti na prijimackach/. A nie, nepoburuje ma to, citim sa vlastne celkom triumfalne lebo ludi s tvojim pristupom a vystupovaním nam tu netreba. Pevne verim a dufam ze na vasej fakulte je vacsina ludi normalnych a ze ti dohovoria kym im nacisto nepokazis meno. Vela zdaru a hlavne sa este veela uc nech tvoj dalsi clanok nie je balada o nespravenej biofyzike.

    Ivan Šinský, 6. ročník JLF UK

    P.S. Ked prezentujes svoj nazor tak to napis aspon ako chlap a nie ako alibista co pod clanok napise ze obsahuje prizemne polopravdy a ze je to len trolling aby si niekoho rozhodil.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Celý tento členok mi príde ako vyplakávanie z pocitu ublíženia a navyše slovníkom , ktorý je veľmi vzdialený slušnosti a inteligencii budúceho lekára.

    Kristína Karabinová JLF UK, 4. ročník

    P.S.: Z každej fakulty na Slovensku poznám skvelých medikov a mám medzi nimi blízkych priateľov a myslím že tí z UK sa za teba práve veľmi hanbia. Ak máš vzbudzovať v článkoch takéto rozbroje a vytvárať "žabo myšie" vojny, radšej nepíš.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Andrejko čo chodí s Katkou2. decembra 2015 o 18:49

    Ja si svoj vek derivujem

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Ale, ale kolegovia, aký to puč sa tu dnes zrodil. Čo tak zrazu a húfne? To akýsi kolega našiel na poslednej strane internetu článok, ktorý mu je proti srsti, nevedel sa nad tým povzniesť presne tak, ako je to opísané v článku a namiesto toho, aby tu nechal svoje zvratky sám radšej naverboval všetkých naokolo? Ste si spoločne prečítali a teraz mi tu bude polovica fakulty plakať, ako sa ich to dotklo, vstupovať mi do svedomia, ľutovať ma, vynášať životné rozsudky na základe jedného článku, pri ktorom nie ste stavaní ho pochopiť, pozastavovať sa nad tým, aký som stratený prípad a podobné reči, ktoré aj tak nikoho nezaujímajú? Aj by som reagoval na každý komentár zvlášť, ale nemám toľko času (na rozdiel od vás nemám zostavený tím ľudí) a aj tak sa bojím, že by to nemalo význam. Že tu teraz budete vypisovať každý zvlášť svoje pobúrené myšlienky a podpisovať sa pod to, to je tiež k ničomu a je to každému jedno (okrem vás), ale ak sa vám potom uľaví, nech sa páči. Ak má tento váš gang nejakého vodcu, rád si s ním popísmenkujem o čom len chce, ak chce. Ak máte záujem pokračovať v tomto spame so šľachetným "Meno Priezvisko JLF UK, x. ročník" vo veľkom počte kusov, dajte vedieť, nahádžem sem reklamy a ešte snáď aj zarobím.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Najskôr poukazuješ na to, že sa ľudia skrývajú pod anonym a teraz považuješ za bezpredmetné to, že sa podpisujú??? Sa rozhodni.

      Odstrániť
  16. Kamarat....a to si načo potreboval pol roka pripravny kurz na prijimačky do BA...akoze testovnica 3000 otazok dokopy...to by sa naucila aj opička za ten čas..hough hrdy absolvent JLF UK

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Stacilo povedat "ano stojim si za tym co som napisal" a nie sa tu tvarit ze to pises len pre seba ved internet je verejny kanal tak sa necuduj ze ludia na toto reaguju kedze sa ich to dotyka. Ak nestojis o reakciu tak si to pis doma trebars na hajzliak a splachuj po sebe. I.Š.

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Pro hlupáka každý hloupý. F. Gump

    OdpovedaťOdstrániť
  19. No vyrobil si si len trapas..čo Ti poviem, minimálne tu si o Tebe pár ľudí pomyslí svoje. Súdiac podľa Tvojho sebavedomého postoja bez štipky sebareflexie Ti to bude jedno. Horšie sa potom s tými ľuďmi stretávať face-to-face, keďže ako tvrdíš si členom klubov. Nepríjemné.
    Saša

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Trapas je to, čo tu dnes predviedli ľudia z JLF, veľký skoro tak ako ich zranené ego.

      Odstrániť
  20. Okay, tak som si to prečítal, miestami zasmial, miestami súhlasil a miestami nechápavo krútil hlavou :)

    Pre poriadok, som z JLF a na prijímačkách do MT nie je nič ťažké, pokiaľ sa tomu človek venuje, pretože tam nie je nič, čo by nebolo napísané v literatúre uvedenej v sylaboch, čo pošlú po zaslaní prihlášky, akurát sa ich ľudia učia povrchne, čo je chyba, lebo v otázkach sa vyskytujú detaily, ktoré človek považuje pri učení sa za nepodstatné.

    A hlavne som sa chytal za hlavu, keď tam autor napísal, že nemôžeme vidieť výsledky ostatných - to nie je pravda! Vždy sú uvedené v zápisnici, napr. minuloročné, čo som teraz z fleku našiel:
    http://www.jfmed.uniba.sk/fileadmin/jlf/PR/oznamy/2015/06/Prijimacky/VL.pdf

    Jediný rozdiel oproti BA je v tom, že tu sa o ostatných dozvieš až po ukončení všetkých termínov, nič viac, nič menej.

    Ďalej fakt, že sa tu nevyhadzuje je tiež smiešny, vyhadzuje sa aj tu, akurát to nie je v takých počtoch, lebo sa urobí väčší výber už na prijímačkách a hlavne sa tu ľudia poznajú a vzájomne si pomáhajú, pretože nás mladších k tomu učia starší od prvých stretnutí na zápise. (aj keď poslednou dobou toto bohužiaľ upadá) Takže dôvod, prečo tu väčšina prijatých aj reálne vyštuduje, je spolupráca a vzájomná pomoc.

    Neodsudzujem autora, pretože len nemá dostatok informácií, ani tu nejdem šíriť hate :) Chcel som len podať skutočný obraz o tom ako to tu vyzerá a nech si ľudia nevytvoria skreslený pohľad na fakultu v Martine na základe skresleného pohľadu človeka, čo tu ani neštuduje :)

    Peace

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Drahy vseznalec. To, aky ma ktora univerzita/ fakulta kurz ti moze byt jedno. Niektore nemaju ziaden a je dobre. Dokonca aj vyssie spominana 2. Lekarska v Prahe, ktora sa ti tak pozdavala. Takze nepochopim, preco sa ohanas tymto. Tvoja ucitelka ti dobre poradila, ze sa mas zamerat na jednu fakultu a ty si spravil este lepsie, ze si si vybral Bratislavu. Za prve, takych ako si ty, tak takych by tu nikto nezniesol a za druhe, zjavne si mal problem s prijmackami. Tie kody su na to drahy moj, aby si ho pekne zoskenoval pocitac, dufam, ze take uz vidiecani z Novych Zamkov poculi. Ak ti dopne samemu na co to je dobre....ale, tak to by som vela chcel, tak ti to prezradim ja :-). Prave preto, aby nedoslo k tomu, ze ti tam niekto nejaky bodik pripise ;-). To, ze nevidis, kde si spravil chybu je preto, aby tie otazky nemal nikto, ale tak to asi tebe treba, konkretne 3000, aby si sa niekde dostal. To ze sa ti tie otazky na teste zdali tazke, tak to je preto, aby sa odselektovali taki, ako si ty. No a s tym ze tu autobus alebo vlak nechodi, to snad nemyslis vazne :D nemyslis, ze skor je problem ten, ze ty byvas tam, kde sa uz aj muchy obracaju? Zober si len usek strecno, ktory spaja MT zo ZA, kde prejde viac aut denne, ako v NZ za cely rok. Ale ty mas asi schodenu len cestu BA a tvoju dedinku Raztoky, mozno este ked si vo vasich Raztokach zbehnes kupit na bicykli toluen, lebo ten by vysvetloval, preco si taky obmedzeny. No a k tym komentarom...Skus sa opytat starsich kamaratov, co uz maju za sebou psychiatriu, ci by ta nemohli trosku vyspovedat. Som si isty, ze takeho schyzofrenickeho pacienta ako si ty, uz dlho nemali. V kazdom komentary odpovedas inak. Nechapem, co si si tymto clankom chcel dokazat, mozno troska vykompenzovat zavist, alebo nejaky iny komlex vyriesit, ale akurat si sa strapnil. Myslim si ,ze aj u vas sa za teba budu ludia hanbit, ty asi nie, lebo tebe slovo hanba nic nehovori. Z dlhej chvile urazat nejaku fakultu a ludi co na nej studuju, nemoze normalny clovek spravit. Takze suma sumarov...Prajem ti, aby si uz nasiel stratenu chrbtovu kost a nemusel zit tymto podradnym zivotom gumkaca a vybijat si svoju zlost na takychto somarinach

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Och ludia. Vsetci ti, ktori sa zastavate svojej fakulty v Martine... Ja vam to neberiem, ale preboha to aj pacienta vysetrujete tymto stylom? Tiez sa drzite moderneho trendu jednotlivych specializacii "ja mam to svoje a nic ine ma nezaujima/nevysetrim/to ma na starosti niekto iny"? To sa pri kazdom pacientovi zameriavate prave na tu cast, na ktoru vas odkazuje nazov predmetu? (omg, to je ale svetla buducnost zdravotnictva, akoby nestacilo, ze je na drt rozhlodana politickym systemom). Takisto ako ste si precitali tento jeden clanok, ale ani nemrkli ockom na zvysok blogu. Na jednej strane ma pravo byt hrdym studentom kazdy, nech uz studuje kdekolvek. No na tej druhej ma tendenciu s hnevom v srdci odsudit kazdu kritiku, pretoze si ju berie az prilis osobne, hoci neraz nieco vyslovi aj sam a dost tvrdo... je vsak tazke si to priznat navonok - to uz je potom velmi oblubene patriotisticky sa tvarit, ako skvele to vyzera prave unho, vsak prave tam su ti najlepsi predsa.
    No uprimne a verejne popisat to, co nefunguje (nie stylom "ja chudiatko, ake to mam tazke", ale naopak lucidnym sposobom), je voci vlastnemu egu obcas dost narocne, ze jo. Avsak autorovi tohto blogu sa to dari s originalnym vtipom a vlastne sa neda nevsimnut, ako je sarmantne namiereny castokrat prave proti LFUK. Nuz, priznat si nedokonalost svojej fakulty nie je slabost. Mne to neda, aj keby ma neviem ako urazilo a napalilo, ze sa niekto opovazil vztiahnut ruku na svatu gloriolu mojej fakulty, na tychto vyplodoch (rozumej nielen tento clanok) sa proste neda schuti nezasmiat :)
    No boze, skusme to teda vsetci brat trosku s nadhladom, nehrame sa na ciernych a bielych, tento hejt urcite nemal byt pochopeny ako agresivna ofenziva.

    Ja kazdopadne dufam, ze ta nic neodradi od dalsieho pisania... A nech sa ti dari na tej tvojej LFUcK :)

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mily Andrejko,
      povodne som sa nechcela zapajat, no neda mi to. Prosim ta vies mi povedat aspon jednu vec, ktoru si dokazal ty ked tu tak poucujes? Co take si si odniesol z tych nasich uzasnych klinik? Silne reci. Davaj pozor, aby si v tom McDonalde neskoncil este nakoniec ty.

      Odstrániť
    2. Tento komentár bol odstránený autorom.

      Odstrániť
    3. Dosiahol pre seba ci pre druhych? Lebo aby si sa musel uistovat, nech ta "s individuom nehazdu do jedneho vreca" takymto komentarom... Z mojho pohladu si dosiahol akurat tak posobivo vysoky vrchol analneho horolezectva.

      Odstrániť
    4. Radsej som to zmazal, lebo ja nepotrebujem byt urazany zbabelymi ludmi, co sa pod to ani nevedia podpisat. Pekny den

      Odstrániť
    5. ...lebo zmazat vlastne slova vobec neposobi zbabelo. Aj tebe :)

      Odstrániť
  25. To je tak, keď je sarkazmus na tak vysokej úrovni, že si ľudia naozaj myslia, že ty si ten kokot. Ach, drahí bratia... Hejt, ktorý je aj tak myslený neškodne a ironicky, nie útočné a agresívne. Tak je myslený tento komentár takže dúfam, že aspoň takto si uvedomíte v tých vymletých hlavičkách od mechanického učenia vecí, ktorým aj tak nerozumiete, rozdiel kurva. Neviem, či ste si to všimli, bigotní dementní súdruhovia, ale už 26. rokom máme v našich krásnych republikách SLOBODU SLOVA KURVA a nekameňujeme za to, ak niekto povie niečo čo neslúži ako lubrikant vašim už beztak dosť prehoneným egám. Keby nie ste obmedzení kokoti, ale normálni ľudia, dáte si tú námahu a prečítate si aj zvyšok blogu, nielen jeden článok ktorý sa dotýka vašej prijebanej entity nad ktorou si masturbujete do kríža a zožeriete každého, kto naznačí, že honiť si je možné aj inak zistíte, že chlapec zvykne neškodným spôsobom hodnotiť všetky veci veľmi podobne ako vašu trápnu školu. Za odvážnejší postoj vo vyjadreniach by bol zlinčovaný a odsúdený zakomplexovanou bandou prijebancov ako ste vy označovanou spoločnosť už len preto, že je medik, je tak sprostý že vystupuje pod reálnym menom a mal by sa chovať tak či onak. Väčšina z vás ten článok asi ani neprečítala celý. Dostali ste sa po časť, z ktorej vám zvadla erekce a kokoti sa stali z vás a začali tu pičovať o nejakom drblom Strečne. A nejaký pičus z vyššieho ročníka ide tomu v nižšom rozprávať, že nič v živote nedokázal? Močím smiechom. A ty si čo dokázal na tej klinike pri pacientovi kokotko? Ohmatávať mu úd a presviedčať ho, že to vyšetrenie sa skutočne robí presne takto a potom si na tých 5 a pol sekúnd odbehnúť so servítkou na hajzel? Mám dosť.

    S infantilným "papa dementi",
    Strejda z Čiech

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ty si môj za vodou <3
      Svojim nadhľadom si nás všetkých uhasil a teraz si bijeme hlavu o múr, lebo nejaký wannabečechúň vlastne vraví, že on sežral patent na život, a nemáme sa starať a komentovať tento článok, lebo je tu KURVA sloboda slova.
      Uuuuu použila som škaredé slovíčko ako aj ty, bože, ale to dodalo tej vete na vážnosti <3
      Ty musíš mať IQ a voľného času ako unicorn, holy shit!

      Odstrániť
  26. No neviem, keď som si tento článok prečítala, myslela som si, že to autor celé myslel skôr zo srandy. A stále si to myslím. Je mi jasné, že nie je vôbec príjemné keď niekto hejtuje čokoľvek čo máte radi (áno, aj VŠ, ktorú navštevujete) ale až tak naňho reagovať ste podľa mňa fakt nemuseli. Veď nech si píše kto chce čo chce, nikto vás to nenúti čítať. Aj keby to napísal len preto že ho neprijali alebo niečo podobné a chcel sa "pomstiť", no tak tým že napísal tento článok to zo seba dostal a myslím že by to tým skončilo. Všetky tie komentáre ho možno len v jeho myšlienkach podporovali. Ja len tak... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  27. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  28. LOL
    Krásne som sa pobavila na všetkom :D Ja momentálne chodím na žilinskú univerzitu na niečo čo sa tvári ako biomedicínske inžinierstvo, ale nie výpočty ciefky, meranie na oscilátoskopoch a integrál každého druhu nemajú nič s bio-med inžinierstvóóó!! ( osobná nenávisť k elektrikárom, čo vedia zapojiť obvod ale nenahmatajú si vlastné srdce :D) K tomu podstatnému o čo mi šlo, na jeden normálny predmet ktorý mám, lekárska biofyzika, nám chodí prednášať pán z LF v Martine, musím povedať, že vzbudzuje výborný dojem a žerem mu každé slovo, prednáša s vášňou a všetko vie skvelo vysvetliť dokonca som si chcela dať ku nim prihlášku, keď ten Martin tak ospevoval ale potom som si to rozmyslela :D
    Ok idem na 1121 otázku z chémie nech som od septembra team Bratislava :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. LOL, len stále platí, že martinská fakulta je v číslach na tom lepšie ako naša alebo košická + nikde som nepovedal, že je (objektívne) horšia ako tá naša, nedajbože, že tá naša ja lepšia. Rovnako ako som nikde nepovedal, že nechoďte do Martina, poďte do Bratislavy, lebo tu je najlepšie a tam úplne najhoršie a všetci sú tam zlí. Tá diskusia vyššie je taký menší flame war emócií, článok je z veľkej časti myslený ironicky/satiricky, takže ani na základe jedného by som poprosil nerozhodovať sa, na ktorú školu ísť. Z článku malo tiež vyplynúť, že je úplne jedno, kde študuješ a všetko závisí od teba, len to posolstvo sa tak nejako stratilo v návale urazeného ega mnohých čitateľov. Ja len tak, na doplnenie.

      Odstrániť
  29. Ani som to nedocitala do konca:D..tie kurzy sa volaju "doskolovacie" a robia sa kratko pred prijimackami preto, lebo sa ocakava, ze vtedy uz budes vacsinu veci ak aj nie vsetko vediet a maju sluzit len na doladenie..bolo by trosku naivne mysliet si, ze ti to za 3 dni niekto naleje do hlavy..ale k tym vasim-ak uz mas k dispozicii presne znenie otazok+ odpovede..to vazne potrebujes aby to s tebou este niekto pol roka prechadzal? ..a k tomu "mechanickemu prechadzaniu okruhov" prepac ale myslim, ze si si to pomylil s ucenim do BA..ja som sa k nam do MT naucila vsetky knihy z biologie, este aj to co bolo kurzivou a k obrazkom, chemie stare aj nove..sylabus som si pozrela az kratko pred prijimackami:)..do Bratislavy som na.prijimacky ani nesla, pretoze sa mi fakt nechcelo niekolko mesiacov cucat do podkladov a ucit sa otazky naspamat ako opica.. a vyplakavat tu, ze test bol nespravodlivy? Namiesto pisania tohto usmevneho blogu si sa mohol radsej naucit botaniku ;)..ale ak ti tie sarkasticke dovietky a farbiste hejty pomahaju liecit zlomene srdce,tak si teda posluz :D..pravda je taka, ze su na nas v Martine kladene ovela vyssie kladene naroky a ked uz si sa tam hlasil ( a urcite proti svojej voli, ked ti to tam vlastne tak lezi v zaludku :D) mal si s tym pocitat a nieco preto aj urobit, nemusel by si napisat tento zufaly clanok ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A používaš Internet Explorer, však? :-) Tak to prosím skús dočítať do konca keď už máš potrebu sa vyjadriť. Vyžadovať od určitej skupiny ľudí, aby to aj pochopili je už veľa, to som si všimol, takže s tým sa nezaťažuj. Mohla si aspoň ušetriť pár riadkov a nevyzerať hlúpo, čo už. Ešteže je tu ten anonym. :-) Síce nič, čo by sme si neprečítali vyššie, ale aspoň o jednu originálnu čitateľku naviac. Teda, dúfam, že menej. Vedel by som ti reagovať aj tak, že by si svoj kreatívny výtvor radšej zmazala, ale na čo, ain't nobody got time for that. Už napísať toto mi vzalo viac času ako si tvoj nekonštruktívny zvratok zaslúži. Piss.

      Odstrániť
  30. Ahoy :) Síce som nepostrehla, kedy presne bol článok uverejnený a skutočne sa mi nechce to rolovať zase hoooore a potom dooooole poviem len že budem rada, ak teda túto odpoveď ešte najdes :D Článok sa mi veľmi páčil, potvrdzuje pre mna pravidlo autoškoly, predsa nezáleží kde robíš vodičák, všade dostaneš rovnaký, záleží na tom, koľko sa tomu venuješ.
    Ja sa na lekársku zatiaľ len chystám a tvoj blog patrí k aktivitám typu, prečítam si ešte jeden článok, a potom sa už naozaj pojdem ucit (greys anatomy ma teraz pauzu no a prehlbovať svoju závislosť a opäť pozerať staré časti sa trochu bojím, že by som sa nemohla zastaviť)
    No a teda by som ti chcela zaželať veľa šťastia no ešte ma zaujíma, či si už uvažoval o nejakej špecializácii. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pff, tu píšu samé chujoviny a človek potom neodpíše na normálny komentár. Diki dik, napriek srdečným želaniam vyššie som ešte stále na škole a ani tá predpoveď o tom, ako tu tento článok dlho nepobudne, sa nejako nenaplnila. Čo sa týka špecializácie, tak ako som mal v tom jasno predtým, mám v tom hokej teraz a fakt neviem. Niečo chirurgické by bolo fajn. Držím palce v štúdiu, resp. prijímačkách. :-)

      Odstrániť