1. ročník, 2. ročník, 3. ročník, Iné

utorok 9. decembra 2014

Ako sa dostať na medicínu?

Part 4 - Všeobecno

Ako prijímačky prebiehajú, ako sú hodnotené, čo obnáša biológia a čo chémia som rozobral v predošlých troch výplodoch, týmto to dorazím. Teda, dokončím. Pôjde skôr o útržkové spomienky na to, čo by mohlo pomôcť ako o nejakú ucelené štruktúru.


Prípravný kurz - Ísť či neísť? To je otázka!


V prvom rade treba poznamenať, že ide o oficiálny prípravný kurz organizovaný Lekárskou fakultou Univerzity Komenského, ktorý prebieha od januára do skorého mája, nie o nejaký súkromný kurz organizovaný (pochybnými) firmami, ktoré majú tú drzosť prísť na strednú školu a vnucovať vám ich "kvalitu".
V druhom rade treba poznamenať, že všetky informácie pochádzajú z mojej skúsenosti, a preto pôjde o vysoko subjektívny pohľad na vec.

Osobne som na prípravný kurz išiel a dôvod tohto rozhodnutia mi dodnes nie je celkom známy. Za celú základnú a strednú školu som nebol na žiadnom doučovaní ani na ničom doučovaniu podobnom a všetci okolo niekam chodili - anglina, matika, chémia,... Asi som to aj ja chcel zobrať vážne a urobiť preto niečo viac a skôr ako by ste stihli povedať 140€ som bol prihlásený - na biológiu aj chémiu. Spätne mi to príde trochu zbytočné - nie samotný kurz, ale príčina, prečo som naň šiel.

Základná, dookolo verklíkovaná pravda je, že prípravný kurz vám nijakým spôsobom nezaručí úspešnosť na prijímacom konaní. Nezaračuje, že pokiaľ si tam tých xy úmorných hodín odsedíte, tak sa automicky na školu dostanete. Prednášky sa konajú vždy v sobotu od deviatej do tej pol štvrtej s polhodinovou prestávkou, pričom sa končí spravidla skôr. Prednášajúci sa menia v závislosti od témy, ktorá je preberaná, čo ešte neznamená, že je to ich obor. Vám ale stačí aj to prípadné "málo", čo o danej látke vedia. Prednášky prebiehajú vo Veľkej posluchárni, študent si pri prihlasovaní na kurz môže zvoliť, či chce chodiť len na biológiu, len na chémiu alebo na obe.

Chémia - vždy prebieha prvá, od 9:00 do 12:00 a jej hlavnou úlohou je vyčerpať študenta, aby mohol následne na biológii v nepokoji skonať. Ďalšou, menej podstatou, úlohou je preberať jednotlivú problematiku obsiahnutú v podkladoch. Úvodné prednášky sú v hodnotení "priemer", ale je to nové, ste nadšení, prednášajúce sú milé, takže to ide v pohode. Ďalší priebeh sa kvalitatívne výrazne líši - od prednášok, u ktorých si poviete, že tak práve pre toto sa sem oplatí chodiť (rátanie príkladov) až po prednášky "what the hell a.k.a. fuck this shit, I've got a train to catch" (čítanie jednotlivých otázok z podkladov s vymenovávaním správnych odpovedí - do smrti, minimálne toho prednášajúceho, nezabudnem, že to boli amynokyseliny a bielkoviny). Celkový verdikt k chémií - vo väčšine prípadov sa oplatí chodiť.

Biológia - prebieha od tej 12:30 reálne tak do 15:00 a jej úlohou je zlikvidovať všetko a všetkých po fyzickej a psychickej stránke a aj z optimistov urobiť zarytých realistov plných mizérie (ako fáza prípravy na prijímačky a samotnú medicínu nenahraditeľné...). No a potom sa ešte preberajú nejaké veci z biológie...Sem-tam... Kľúčová je prvá prednáška, na ktorú príde prednosta ústavu pán docent Böhmer a takým nejakým zvláštnym spôsobom vás nakopne a namotivuje ako ešte nikto predtým. Pri spätnom sumarizovaní beriem tento moment ako jeden z kľúčových pri príprave na prijímačky a pri prijímačkách samotných. Potom si ešte pamätám na pár vtipných mometov a dobrých prednášok s doktorom Danišovičom a ďalej už len nekonečnú nudu a tony premárneného času. Sorry, fakulta moja, ale je to tak. Prednášky celkovo pomáhajú skôr z tej praktickej a faktickej stránky ako v tom, čo potrebujete primárne na prijímačky. Ak by som sa mal rozhodnúť znovu, na biológiu by som z celkového hľadiska nešiel.

Kedy na kurz ísť?
1.) Ak na to máte - nie je to najlacnejšia záležitosť.
2.) Ak bývate v rozumnej vzdialenosti - prosím, ak ste z Tai Peiu, Košíc, Shanghaia, Prešova alebo podobne vzdialeného miesta na ďalekom východe, tak kašlite na to. Za ten čas a energiu, čo vynaložíte na dopravenie sa na prednášky, ktoré vám nakoniec možno ani nič nedajú to naozaj nestojí. Za ten čas si stihnete ešte raz prejsť obidve knihy...
3.) Ak sa nudím a po sobotách nemám čo robiť.

Kedy na kurz neísť?
1.) Ak máte pocit, že ho nepotrebujete a nič vám nedá.
2.) spomenuté v predošlom odseku v bode 2.)
3.) Ak v sobotu máte lepší program ako 6 hodín sedieť na "stoličkách" s konštantne deštruktívnym účinkom na vašu chrbticu.

Záver? Ak by som bol znovu maturant a znovu by ma čakalo toto rozhodnutie, chodil by som na chémiu. Na vysoké percento som si ale istý, že by sa to dalo zvládnuť pomerne v pokoji aj bez prípravných kurzov.

Mýty, tipy, triky, postrehy...

...ktoré som si kde-tu všimol.

Ak by som mal ešte nadviazať na prípravný kurz, často som sa stretol s tvrdením, že sa naň oplatí chodiť, lebo vás tam donútia učiť sa - MYTH. Ak sa za celý čas do ničoho nepozriete, je to len vaša vec (a hlúposť) a nikoho to nezaujíma. Uvedomelejších k učeniu dotlačí minimálne svedomie. 

Mýtus No. 1 - TOP favorit všade, kde sa otovrí téma Vysoká škola - medicína. Jeho znenie: "Na medicínu sa dostanú len deti bohatých a doktorské deti." - Som, aspoň zatiaľ, žijúcim dôkazom, že to tak nie je, a tak som tento mýtus zbořil. YYEEAAHH. Som obyčajný človek z obyčajnej (t.j. v tomto prípade - nemáme iné auto na každý deň a v rodine žiaden doktor) rodiny, žijúci dokonca na dedine. Prečo je tento mýtus taký populárny? Doktorské deti majú buď zdedenú predispozíciu od svojho rodiča, prípadne rodičov (osobne poznám a je vidieť, že ten človek to proste má v sebe a o pár rokov bude z neho/jej taký neskutočný lekár, že ste rád, že ho/ju poznáte (čo je pre nás bežných smrteľníkov trošku frustrujúci pohľad - vedieť, že tak dobrý nikdy nebudete; že mu/jej stačia dve hodiny na naučenie sa niečoho, čo vám trvá celý deň a pod.)), alebo sú do toho doktorskými rodičmi dotlačení. Toľko k ich výskytu na fakulte. No a čo tí bohatí? Chudáci, nie to ešte, že majú veľa peňazí, ale ešte sú aj tak múdri, že sú na medicíne...Toľkej smoly, no ja by som si to asi hodil. Nechajme ich trúchliť a nenakladajme im toľko, ohováranie by už nemuseli zniesť. Navyše tento mýtus sa traduje z roka na rok a z roka na rok sa teší väčšej obľube (kvôli vyššiemu záujmu o štúdium) najmä vďaka ľuďom, ktorí sa na medicínu nedostali, teda vďaka drvivej väčšine. Nie je predsa možné, že by na to nemali! Korupcia!!

Syndróm prvotného šoku
Je vec, ktorá sa v najväčšej miere dostaví pri prvom kontakte s podkladmi - je fakt drsný. Zo začiatku nebudete toho vedieť toľko, že zabudnete aj to málo, čo ste inak vedeli a vízia o tom, že to je možné, sa vytratí... našťastie len dočasne. Nevzdávať. ;)

Na podložnom sklíčku...
...je nejaký sajrajt, naľavo aj napravo, a chceme vás pomýliť. Nenechajte sa. Pokojne si napíšte na papier, čo je na jednej strane, čo na druhej a rozmýšľajte! Dajte si načas. 

Staré matky
Neviem prečo, učitelia nevedia prečo, nikto nevie prečo. Ale tento druh príkladov na genetiku je každoročným kameňom úrazu väčšiny uchádzačov. Pritom nejde o nič extra.
Pr.: "U starej matky sa vyskytol autozomálne dominantný znak s neúplnou dominanciou. Jej dcéra tento znak nemá. Aká je pravdepodobnosť, že vnúča bude mať tento znak, ak je jeho otec dominantný homozygot pre daný znak?"
Tak, ako pri všetkých genetických úlohách, či už ide o AB0 skupiny alebo daltonizmus, si VŠETKO napíšem, aby som sa nepomýlil:

stará matka -> autozomálne dominantný znak -> Aa
jej dcéra tento znak nemá -> je aa (od matky aj od otca zdedila "a" alelu)
otec -> dominantný homozygot -> AA
- stará matka je v tomto prípade viac na pomýlenie ako na osoh, slúži len na predstavu, ako to vyzerá u parentálnej generácie; osožné môže byť poznamenať, že v tomto type príkladov, či je znak s úplnou alebo neúplnou dominanciou, je šuma-fuk.
Riešime teda klasiku:
aa x AA
a    ;  A
    Aa
Záver: Vnúča je chúďa také isté ako jeho bábuška, dominantný znak sa uňho vyskytuje na stopéro.

Pri tomto type úloh si treba dať ozvlášť veľký pozor na nižšie zmienenú kapitolu "Konštrukcia otázok". Vždy treba, samozrejme, vychádzať z toho, ako je položená otázka - v tomto prípade - " Aká je pravdepodobnosť, že vnúča bude mať tento znak, ak..." a teda pravdepodobnosť, že ho bude mať je 100%. Ak by v zadaní bolo "nebude", správna odpoveď by bola 0%.   

Odpovede
Podklady sú síce knihy pomerne rezistentné, ale vkuse pretáčať na koniec knihy pozrieť si jeden výsledok, pri ktorom sa vám trikrát skríži zrak, dvakrát sa pomýlite, pretočíte späť na otázky a odznovu, to je minimálne otravné. Jednoduchá rada - posledné strany, ktoré obsahujú výsledky, si proste prefoťte, položte vedľa knihy a bez krkolomných manévrov sa ide na to.

Konštrukcia otázok
Druhým najväčším tromfom podkladov (prvý sú otázky samotné) je spôsob, akým sú otázky položené. Vo veľkom počte prípadov sa môžete pomýliť aj pri otázkach, ktoré by ste inak dali aj o pol noci a to práve vďaka forme, akou sú kladené. Ak má niekto ešte toľko šťastia ako ja, že má k tomu všetkému dyslexiu (nič vážne, už som to vytrénoval s kopou kníh, vďaka za opýtanie), tak je toto preňho splnený sen. Preto trikrát čítať a raz krúžkovať! Pozor hlavne na typ: "Medzi XY patrí: " a hlavne "Medzi XY nepatrí: ". 

Najlepšie na záver


V podkladoch sú otázky s ôsmimi možnosťami, ale na prijímačkách sú z nich len štyri. Čo s tým? Ako to natrénovať? Tieto otázky cca pred rokom trápili aj mňa. A na ich odpoveď stačili dve veci: 1.) Mať nápad. 2.) Poznať niekoho múdreho, kto by ho vedel zrealizovať.  Mal som také šťastie, že som mal k dispozícií obe ingrediencie a tak sa išlo na to! Kamaráta, ktorý momentálne študuje FIIT, čo je objektívne jediný zabiják porovnateľný s medicínou, pričom mortalita je neporovnateľne vyššia a touto cestou ho pozdravujem, som požiadal, aby mi vytvoril "jednoduchý" program. Jednoduchý preňho,  pre mňa neuveriteľná vec, ktorú by som nikdy nedokázal. Na požiadanie mi na mieru zostrojil program pre čo najpresnejšiu simuláciu prijímačiek - program po zapnutí a každom obnovení (enterom) vygeneruje číslo od 1 po 1500 a k nemu štyri náhodné písmenká od "a" po "h" v náhodnom poradí. Príklad -> "1254 - a,h,f,g". Toľko k technickcej stránke, to bolo všetko, čo som potreboval. V exceli som si pekne zostrojil tabuľku, do nej vypísal 50 alebo 100 takýchto kombinácií a išlo sa na to! Otvoril som si biolu na otázke 1254, prečítal zadanie a snažil sa všímať si len odpoveď, ktorá bola určená. Ideálne je zvyšné odpovede nejakým predmetom zakrývať, aby vám na základe asociácie neprezradili správnu odpoveď na písmeno, ktoré máte zodpovedať. Idem odpovedať na "a", "b" až "h" zakryjem, idem odpovedať na "h", "a" až "g" zakryjem. Pri ostatných písmenách sa snažiť zakryť aspoň tú väčšiu polovicu. Asociácií medzi jednotlivými odpoveďami sa aj tak celkom nezbavíte a v určitých momentoch vám aj pomôžu/uškodia na prijímačkách. Dobré je, že si uvedomíte len to dobré - keď vám pomôžu (ten moment "áá, toto si pamätám, lebo tam bolo aj toto" je fajn). Keď vám budú škodiť, nebudete o tom vedieť, lebo vám chýba spätná väzba (daná asociácia), na základ ktorej by ste si to uvedomili - takže ste "len" klasicky fucked up. Toto je ale veľmi účinný spôsob, ako to redukovať. Pomocou takejto srandy si tak môžete simulovať v podstate celé prijímačky - vyberiete otázky so štyrmi odpoveďami, nastavíte čas s budíkom, nech to má stresové grády a ide sa na to! Potom si to v pokoji opravíte a viete, na čom ste. Geniálne! A ak zavoláte ihneď, bude to len za 39 eur a 99 eurocentov. Ale nie, robím si srandu. Večera s Keirou Knightley na Eiffel Tower bude stačiť.

Vašo, kamarát môj, dúfam, že som ťa práve nepripravil o patent za miliardy peňazí, ale nekonečne ti ďakujú všetci medici-uchádzači, ktorí to kedy využijú! No kto ti dá dnes nekonečne peňazí?

Program aj so vzorovou tabuľkou na stiahnutie TU s heslom, povedzme: "AudreyHepburn" - v tomto tvare bez úvodzoviek. Ak je váš počítač taký blbý ako môj, nebojte, nie je v tom žiaden vírus. Aspoň dúfam...

51 komentárov:

  1. Ahoj :) Viem, že si to pomerne jasne zhrnul, kedy by si odporúčal ísť na tie kurzy a kedy nie..lenže mňa aj tak trápi otázka či ísť :D Totiž, som z Oravy (celkom diaľka, viem) a ak by som si mala vybrať, asi by som chodila len na tú chémiu. Len sa ťa chcem opýtať či si myslíš, že to má naozaj zmysel (ísť tam na tie 3 hodiny) a či mi to vážne dá niečo viac ako keď sa to budem učiť sama doma? Tebe konkrétne to nejako veľmi pomohlo? :) Hádam som to zhrnula tak, že sa dá pochopiť čo chcem vedieť :D Každopádne, ďakujem za prípadnú radu a celkovo za skvelý blog, ktorý mi pomáha vtedy, keď to všetko mám chuť vzdať. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, Orava je dosť ďaleko, ale je o to krajšia. :-) Isť či neísť, to je otázka na každého individuálna - ako dobre chémiu vieš, či ťa baví, ako dobrú si ju mal(a) na strednej a ako ti idú príklady, či si v prípade potreby ochotný/ná zaplatiť za celý kurz (chémie), ale prísť tam napr. len na príklady a pod. A či ti to dá viac ako keď sa učíš doma, to tiež závisí od toho, koľko toho už vieš a akým spôsobom dokážeš vstrebať, a pri chémií hlavne pochopiť to, čo ešte nevieš. Ja som "zabil" čas aj na biológii, čo by mohlo byť z časti tvoje cestovanie, takže stihnúť by sa to stále dalo. :-)

      Odstrániť
  2. Ahoj, v prvom rade sa ti chcem poďakovať za to, že ma dokážeš svojimi článkami vždy rozosmiať, naozaj sa to dobre číta a nielen upokojuje, dokonca aj motivuje k tomu aby som sa riadne učila. Mne to tento rok bohužiaľ nevyšlo, ale už teraz sa pripravujem na ten budúci, dúfam, že úspešne. Na prípravný kurz asi pôjdem, spadám do kategórie v sobotu nemám lepší program :D a chcem vyskúšať naozaj všetko.
    Teba som sa chcela spýtať, či si sa dostal na LF na prvý krát (ak áno gratulujem šťastlivec) a ako dlho prípadne koľko krát si si otázky asi prešiel?
    Ďakujem vopred za odpoveď a veľmi ti držím palce, nech všetko klape ako má, nestrať nervy ani rozum a s trochou šťastia si o rok od teba budem pýtať ďalšie rady na prežitie ako malá prváčka. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, nie je zač, som rád. Páči sa mi, keď to ľudia nevzdávajú, takže super.
      Na LF som sa dostal na prvýkrát (ďakujem) a ako som dlho/koľko krát som prešiel otázky? Podklady som mal od Vianoc v treťom ročníku, reálne som s nimi začal robiť cez prázdniny medzi tretím a štvrtým ročníkom. Spôsobom "od prvej otázky po poslednú" som ich neprešiel ani raz, vždy som skákal, ak nie medzi jednotlivými otázkami, tak medzi kapitolami. Prvýkrát som otázky viac-menej len prešiel, nech viem, o čom sú a nech vidím, koľko z nich by som vedel. Potom som sa ich učil a v priemere som každú otázku videl dva až trikrát (podľa potreby niektorú raz, niektorú šesťkrát,...). Ale žeby som komplet celé knihy prešiel viac ako dvakrát pocit nemám.
      Ďakujem pekne, pri väčšej troche šťastia ti budem ako malý tretiak vedieť poradiť. :-)

      Odstrániť
    2. Ahoj, som trz druháčka na gympli, asi mám ešte čas, ale rada plánujem a dosť ma strašia tie podklady (okrem iného 😂) a chcela by som sa spýtať, kedy ich treba začať zháňať, kde ich hľadať a koľko toho je, resp. či sú to "len" tie dve knihy jedna biola a druhá chémia..
      Ďakujem, píšeš super a pomáha to 😊

      Odstrániť
  3. Ahoj. Vďaka za fakt dobrý blog. Dozvedel som sa veľa užitočných informácii. Ale mal by som pár otázočiek a potreboval by som trošku nasmerovať. Aktuálne som po mature (chodil som na Strednú zdravotnícku školu v TN odbor masér, veľa ľudí zo školy mi hovoria aby som išiel na medicínu že mám na to, teda hlavne profesori). Nedostal som sa na výšku, lepšie povedané som ani nešiel. Bol som presvedčený že príjmačky nespravím. Hoci počas 4 ročníka som chodil na prípravný kurz cez Slovenský inštitút vzdelávania na biolu a chémiu, kedže mám z chémie veľké medzery. Za jedno mi ten kurz veľa nedal, nič čo som potreboval vysvetliť som sa ani nedozvedel a nič som sa pomaly nenaučil lebo prednášajúci chémie to podľa mňa fakt odflákol, a mal strašne zlý systém výučby. Fakt som nebol jediný čo si to mysleli. A z druhej strany som ani ja nemal veľa času na prípravu, uprednostnil som prípravu na maturu, nestíhal som všetko. Tak by som ťa chcel poprosiť o nejakú radu, ako by si mi odporučil sa pripraviť na príjmacie skúšky. Fakt mám záujem dostať sa na medicínu. Je to pre mňa dosť fascinujúce tá práca :) :) . Rozmýšľal som znova nad ďalším kurzom, alebo nad súkromným doučovaním. Podľa tých vecí čo si napísal o chémii, pre mňa sú niektoré veci trošku zložité na pochopenie, kedže som sa to všetko poriadne ani neučil. Na zdravotke sa na chémii ( obzvlášť v odbore masér) veľa vecí vynechávalo a dosť sa nestíhalo. Viem že to bude trošku zložité pre mňa, len neviem ako sa mám rozhodnúť. Vďaka za tvoje rady a pomoc :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, ďakujem. :-) Tak, ja som to mal presne opačne - moja biológia a chémia na strednej (učivom a hlavne učiteľkami) boli asi najlepšie, aké som pred medicínou mohol dostať a na samotných prijímačkách pokryli cca 85-90% ich rozsahu, takže v takejto situácií moc poradiť neviem. Kurz organizovaný samotnou fakultou by mohol byť pre teba vhodný, keďže sa tam preberajú aj relatívne základy (z chémie) a sústredí sa výlučne na prijímačky. A asi najlepším riešením by bolo práve to súkromné doučovanie u nejakého pedagóga priamo z fakulty. Viem napríklad, že doc. Bohmer z ústavu biológie takto doučuje, vraj je to veľmi dobré, ale viac o tom netuším - ani ako to funguje, ani rozsah, asi len že je to finančne náročnejšie. Veľa šťastia. :-)

      Odstrániť
  4. Za mojich cias sa chodilo sukromne a potajomky v sobotu doobeda na ustav biologie a chemie. Vsetci to sice vedeli (tzv.verejne tajomstvo) , ale kazdy sa tvaril, ze to neexistuje. Sranda bola, ked sme sa z jednej gymnaziálnej triedy na ustave biologie nic netusiac stretli na chodbe a pozerali prekvapene na seba. Pritom kazdy by bol odprisahal, ze tam v ziadnom pripade nechodi :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Fungovalo to systémom - do dalsieho stretnutia o 2 tyzdne v sobotu si preberies 200 otázok. V danu sobotu som dostal schovany v nejakom laboratoriu test v rovnakej podobe ako na prijímacích skuskach, mal som na to necelu hodinu. Podvadzat nemalo zmysel, to kazdy rozumny pochopil, hoci som sedel v labaku sam. Potom sme si to spolu vyhodnotili, bud som bol pochvaleny alebo som dostal zdrba, ako sa neucim a ako na prijimacich skuskach pohorim atd atd. Vdaka za mile slova, teta Demjenova,ze? Boli to casy, ked Dano Bohmer behal po ustave o 30 kg mladsi :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj chcela by som as ta spytat, som totižto prihlasena na pripravny kurz lenze budem dochádzat dost z daleka, či bude problém ak párkrát neprídem..dakujeem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, pardon ak som si to nevšimol a neodpovedal skôr. To je to, čo robia anonymné príspevky... Ono v podstate nie je problém, ak sa tam prihlásiš, zaplatíš, a neprídeš ani raz. Hlavné, že je zaplatené, že. Takže párkrát by to nemal byť problém. :-)

      Odstrániť
  7. Ahoj, sedím práve vo veľkej poslucharni a čakám na tú zabijacku biolu. Natrafila som na tvoj blog a neskutočne sa na tom zabávam pretože tvoje opisy sú fakt presné. Takže Ti chcem poďakovať že mi tvoje články spríjemňujú čakanie na bio :D držím palce pri štúdiu a dúfam že sa tam dostanem aj ja :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, forma toho kurzu sa veľmi nemení a kto sa na to dal, musí prejsť veľmi podobnou cestou. Ďakujem a držím palce aj tebe. :-)

      Odstrániť
  8. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Zdravim, ako previehaju prijimacky? 3 hodiny mam dokopy na chemiu aj biolu a mozem napr usetrit cas na biole a pouzit ho na chemii alebo ako?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, 3 hodiny máš na všetko spolu a čas si môžeš rozložiť ako potrebuješ.

      Odstrániť
  10. Ahoj, tvoje info sú super. Vystudovala som ekonomiiku. Som Ing. Mám 2 deti, 37 rokov a uvedomila som si, že chcem študovať medicínu. Myslíš si, že je to úplné šialenstvo ? A ci vôbec stihnem využiť štúdium ?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, úplne šialenstvo môže byť aj nerobiť to, čo chceš. Štúdium trvá 6 rokov, nie je najľahšie a atestácia trvá ďalších +- 5 rokov. Či stihneš štúdium využiť závisí od toho, čomu sa chceš venovať. Ísť či neísť študovať ti nikto nepovie, nerozkáže ani nezakáže.

      Odstrániť
  11. Tento komentár bol odstránený správcom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, inzerciu si rob na stránkach k tomu určených, ďakujem.

      Odstrániť
    2. Ahoj, toto je odpoveď pre 37 ročnú matku ?

      Odstrániť
    3. Sorry teraz som zistila, že nie. Ale ja stále odpoveď nemám :(

      Odstrániť
  12. ahoj. stiahol som si ten program medik ale neide mi to spustit. nevies mi poradit ako alebo v akom programe by mi to islo? dik

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, napíš mi tvoj mail, skúsim ti to poslať tam. :-)

      Odstrániť
    2. Ahoj, napíš mi tvoj mail, skúsim ti to poslať tam. :-)

      Odstrániť
  13. Moj email je: zwokno@gmail.com. Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Cau. Skusal si mi poslat ten program testovacky?

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Perfektný program, veľmi mi pomohol <3 Ďakujem :D Prijímačky sa blížia, začínam cítiť stres a tlak a Tvoj blog je fakt super, pomáha mi aspoň trošku sa ukľudniť lebo vnímam, že všetci sme na tom rovnako :D :) Snáď sa tam dostanem na prvýkrát ako ty a bude zo mňa medička <3 V každom prípade ďakujem za pomoc! <3

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Ahoj, kde by som mohla nájsť a vyskúšať si tie cvičné testy, ktoré máš niekde tu na blogu??? :) Ďakujem za odpoveď

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, cvičné testy veľmi nie sú, ale program, ktorý generuje jednotlivé otázky na vyskúšanie si. Je tu vyššie na konci článku. :)

      Odstrániť
  17. Prokrastinujem ...a tak mi napadlo prečítať si tvoje "ako sa dostať na medicínu" ... s ročným odstupom. Prvýkrát som tento blog čítala rok dozadu, pred štvrtákom, ale dnes mu.. bohužiaľ?.. rozumiem oveľa viac. Musím povedať, že si ten rok prípravky (a nielen to) vystihol úplne do bodky... a veeeľmi bavíš ... so keep writing !! :-)
    ps dikičko za nakopnutie

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Ahoj potrebovala by som pomoc so spustením toho programu, stiahla som ho, ale vôbec nejde spustiť. Stále to pýta nejaké heslo, ktoré mi vôbec nejde. Vedel by si mi s tým nejako pomôcť?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, heslo je také, ako je spomenuté v článku: "AudreyHepburn" bez úvodzoviek. Je možné, že musíš dať výnimku v antivírusovom programe, alebo ho na čas spustenia úplne vypnúť.

      Odstrániť
  19. Ahoj, ako sa vlastne používa ten program, ktorý generuje otázky? Po jeho stiahnutí som zadal heslá, následne sa mi otvoril excel a súčasne som si mohol otvoriť tabuku, kde som každým stlačením enteru prešiel na inú otázku...
    Ale ako to nejako prepojiť, aby som si to mohol vyskúšať ????

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nič neprepájaš, vygeneruješ si otázku, resp. ich dostatočný počet a skúšaš.

      Odstrániť
  20. Ahoj veľmi pekne ďakujem za krásny blog. Tiež sa chcem dostať na mediku v Košiciach a pokúšal som sa stiahnuť program, ale neviem ho otvoriť ako aj iní . Ak by si bol tak dobrý mi ho poslať na email: tborovy@netkosice.sk. Veľmi pekne vopred ďakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, poslaním na mail sa nič nerieši nakoľko je to ten istý súbor. Skús už spomenuté, rozbal, daj výnimku antivírusovému programu, resp. ho na čas úplne vypni.

      Odstrániť
  21. Ahoj, poslal by si mi prosím ta na email tiež ten program ? Vobec mi nejde spustit. Bola by som velmi vdačná, dakujem.
    email: anafranky11@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, platí to isté, čo som spomenul o komentár vyššie, s poslaním na mail si nijako nepomôžeš. Skús spomenuté "rady".

      Odstrániť
  22. Ahoj! Trápna otázka, ale stačia mi podklady na prijímačky z roku 2015? Nepodarilo sa mi zohnať aktuálnejšie. BTW najlepší blog ever :D

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Ahoj potrebovala by som pomoc so spustením programu. Po otvorení sa mi zobrazi len čierna strana s číslom otázky.

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Ahoj, program tam neviem nájsť, vieš mi prosím dať presný názov, alebo mi ho poslať, neviem totiž, ktorý stiahnuť a to čo som stiahla to nebolo.. :))

    OdpovedaťOdstrániť
  25. ahoj, program tiež vôbec neviem nájsť :(

    OdpovedaťOdstrániť
  26. Zdravím, našiel niekto ten program prosím? Riadne by sa zišiel :)

    OdpovedaťOdstrániť
  27. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  28. Ahoj, link na tú tabuľku ma vždy hodí do nejakých útrob ulozto a nedá sa rozpoznať, ktorá je práve tá tabulka, ciže ak by sa dalo mi to poslať priamo na mail(daklamik@gmail.com) bola by som neskutočne vďačná a dosť by to pomohlo:)
    Na tvoj blog som narazila iba predicando asi domi dňami a už mám všetko prečítané. To, ako tieto veci opisuješ s humorom a nadhľadom, ale pritom seriózne a naozaj sa snažíš pomôcť svojim čitatľom je veľmi obdivuhodné:)

    OdpovedaťOdstrániť